От securities
К VOICE
Дата 08.07.2005 11:28:17
Рубрики Прочее; Современность;

Re: В США...

>В ходе испытаний корабль показал максимальную скорость в 50 узлов, что примерно равно 92 километрам в час. При этом, по словам конструкторов, максимальную скорость "Си файтера" определяла только мощность силовой установки - корабль выдержит и значительно большие скорости без заметного снижения управляемости и устойчивости при маневрировании.

Весело. То есть торпедная атака против этого чуда техники уже практически бесполезна?

От serg
К securities (08.07.2005 11:28:17)
Дата 08.07.2005 13:41:59

Re: В США...

Доброго времени суток!

>То есть торпедная атака против этого чуда техники уже практически бесполезна?

Отнюдь. :-)
Очень сомнительно, что на переходе морем, например, из США в Великобританию "чудо техники" будет всю дорогу идти полсотней узлов. Есть такое понятие, как скорость экономхода. Если она у этого кораблика тоже полтинник, то Вы правы. Но я очень в этом сомневаюсь.

Второй момент, даже если у него скорость экономхода и 50 уз, то при движении в ордере для такой скорости нужно, чтобы ВСЕ корабли ордера имели возможность так же быстро двигаться. В противном случае весь ордер будет ползти экономходом того корабля, у которого он ниже всех.

Третий момент, думаю, что 50 уз он может развить только на достаточно спокойной воде.

Отсюда вывод: торпедное оружие - forever! :-)

С уважением, serg

От Shtefanov
К securities (08.07.2005 11:28:17)
Дата 08.07.2005 12:22:01

Re: В США...

>Весело. То есть торпедная атака против этого чуда >техники уже практически бесполезна?
Там где торпеда - дура, ракета - молодец.

С уважением,
Дмитрий

От securities
К Shtefanov (08.07.2005 12:22:01)
Дата 08.07.2005 13:02:01

Re: В США...

>Там где торпеда - дура, ракета - молодец.

Оно-то да, только эта байда вряд ли разрабатывалась исключительно для береговой охраны. Скорее всего через какое-то время нечто подобное будет и для ВМС "взрослых" разработано (нынешнее - просто отработка технологий, как Х-43 всякие). А это уже симптомы не очен приятные.

От OldSalt
К securities (08.07.2005 13:02:01)
Дата 08.07.2005 13:34:10

Re: В США...

Добрый день!
>>Там где торпеда - дура, ракета - молодец.

Па-а-а-прашу, насчет торпед выражаться с пиететом.

>Оно-то да, только эта байда вряд ли разрабатывалась исключительно для береговой охраны. Скорее всего через какое-то время нечто подобное будет и для ВМС "взрослых" разработано (нынешнее - просто отработка технологий, как Х-43 всякие). А это уже симптомы не очен приятные.
Однако в ТТД не обозначены ни мореходность, ни автономность, ни дальность плавания, а глядя на картинку почему-то вспоминается рассказ О.Генри о том, как одна девочка сиганула в воду, переправляясь с Лонг-Айленда на пароме. Ассоциативное мЫшление, т.с.
С наилучшими пожеланиями

От Densoider
К OldSalt (08.07.2005 13:34:10)
Дата 08.07.2005 13:42:28

Re: Это серьезная штука...

Читал в Вокруг Света (или в Популярной Механике - не помню)про эти катамараны. Изготовитель находится на остррове Тасмания, что рядом с Австралией. У них есть патент на этот тип судов.

Мореходность - пипец просто. Запросто в шторм (4,5,6 - не помню уже сколько) баллов.

Из тасмании своим ходом до европы и америки по окиянам и ОЧЕНЬ быстро.

Если интересно - подниму журнал.

От scrapprocessor
К Densoider (08.07.2005 13:42:28)
Дата 08.07.2005 14:21:45

Согласен.

Я на похожей алюминиевой байде пересекал Адриатику за 4 часа при шторме 4-6 баллов из Умага в Венецию. Вес пассажирный салон (300 чел) ублевался, но эта дура меня заставила уважать себя.

От VOICE
К Densoider (08.07.2005 13:42:28)
Дата 08.07.2005 14:07:57

Re: The Titan Corporation

Интересно!
Пресс-релиз компании, может кто прокоментирует?
Press Release Source: The Titan Corporation

U.S. Navy's Littoral Surface Craft - Experimental (X-Craft) Successfully Completes Sea Trials
Wednesday July 6, 8:00 am ET
Mission Flexible Ship Achieves 50-Knot Certification Qualifying Speed; Fastest Large-Craft in the U.S. Navy


SAN DIEGO, July 6 /PRNewswire-FirstCall/ -- The Titan Corporation (NYSE: TTN - News), a leading national security solutions provider, announced today that Littoral Surface Craft -- Experimental (X-Craft) -- christened Sea Fighter (FSF-1) and developed by Titan for the Office of Naval Research -- has conducted and successfully completed the sea trials jointly required by the U.S. Navy and the American Bureau of Shipping (ABS).
ADVERTISEMENT


Sea Fighter's sea trials included, in part, extensive certification testing ranging from maneuvering, cruise performance, and propulsion trials -- where the ship achieved a continuous cruising speed in excess of 50 knots -- to vibration, sound, and stern ramp operation trials.

"We built Sea Fighter to commercial standards," said Gene Ray, Titan's president, chairman, and CEO. "These successful, independent certifications by the American Bureau of Shipping -- one of the world's largest ship classification societies administering rules for high-speed vessel design and construction -- underscore Sea Fighter's efficient design and advanced hull geometry that allow it to travel with ease at speeds greater than 50 knots."

When operational with the U.S. Navy, this high-speed, experimental aluminum catamaran will be a prime, state-of-the art resource for testing a variety of technologies that will allow the Navy to operate more effectively in littoral, or near-shore, waters. The 262-foot long, 72-foot beam Sea Fighter will be used to evaluate the hydrodynamic performance, structural behavior, mission flexibility, and propulsion system efficiency of high-speed vessels, as well as serve as a test bed for developmental mission packages.

Using interchangeable, containerized mission modules, Sea Fighter -- which has an unrefueled range of more than 4,000 nautical miles -- can be reconfigured quickly for a variety of missions. Sea Fighter is the first vessel that the Navy has designed specifically as a "sea frame," decoupling hull, mechanical and electrical systems from the mission packages and allowing for a true "plug and fight" mission module capability. A multi-purpose Stern Ramp will allow Sea Fighter to launch and recover manned and unmanned surface and sub-surface vehicles up to the size of an 11 meter Rigid-Hull Inflatable Boat. From its flight deck, Sea Fighter FSF-1 will be able to support 24-hour a day operations for up to two MH-60S helicopters.

The keel for the 262 foot-long aluminum catamaran was laid in June 2003, and the ship was christened and launched in early February 2005. The 1600-ton ship (maximum load displacement) was officially delivered to the Navy on July 1, 2005 when its crew of 26 (16 Navy and 10 Coast Guard) began its certification. Sea Fighter will be home ported in San Diego, California.

The Titan Corporation is the prime contractor for the X-Craft. Nigel Gee and Associates designed the ship, and Nichols Brothers Boat Builders of Freeland, Washington, built the hull, mechanical, and electrical ship systems.

Headquartered in San Diego, The Titan Corporation is a leading provider of comprehensive information and communications systems solutions and services to the Department of Defense, intelligence agencies, and other federal government customers. As a provider of national security solutions, the company has approximately 12,000 employees and annualized sales of approximately $2.2 billion.

"Safe Harbor" Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: The statements contained in this release, which are not historical facts, are forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933 and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934. Examples of such forward-looking statements include comments made by Gene Ray, and the expectation that Sea Fighter will be a prime, state-of-the art resource for testing a variety of technologies. These statements are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those set forth in or implied by forward-looking statements. These risks and uncertainties include the risks associated with the Company's dependence on continued funding of U.S. Department of Defense and federal civilian agency programs, risks relating to our ability to retain personnel to perform contracts, contract termination risks and risks relating to the exercise of options, and other risks more fully described in the Company's Securities and Exchange Commission filings.





От VOICE
К VOICE (08.07.2005 14:07:57)
Дата 08.07.2005 14:23:31

Re: Littoral Combat Ship (LCS).





041110-N-4385W-005 Freeland, Wash. (Nov 10, 2004) - Chief of Naval Operations (CNO), Adm. Vern Clark, tours the Nichols Brothers shipyard where the Navy's "X-Craft" is currently under construction. The X-Craft transformational program is a high-speed, aluminum catamaran consisting of an advanced hull geometry, designed to give the craft speeds of 50 knots or more. The Office of Naval Research (ONR) has initial plans to conduct hydrodynamic experimentation as a test bed for Hull, Mechanical, and Electrical (HME) concepts for the Navy's new class of warship, Littoral Combat Ship (LCS). U.S. Navy photo by Photographer’s Mate 2nd Class Michael D. Winter (RELEASED)



От securities
К OldSalt (08.07.2005 13:34:10)
Дата 08.07.2005 13:37:20

Re: В США...

>Однако в ТТД не обозначены ни мореходность, ни автономность, ни дальность плавания, а глядя на картинку почему-то вспоминается рассказ О.Генри о том, как одна девочка сиганула в воду, переправляясь с Лонг-Айленда на пароме. Ассоциативное мЫшление, т.с.

А есть принципиальные ограничения на эти параметры для катамаранов вообще? Это не с поддевкой, действительно не знаю. Если нет - то эти вопросы решабельны (с той же автономностью для 80-метрового корабля решить можно, как мне кажется, и дальность как предлолжение).